donderdag 7 januari 2016

Gelezen, 2016

De Duik / Sjoerd Kuyper ; Sanne te Loo (ill)
De jongen, de olifant, de neushoornvogel, de tijger en het meisje / Peter Verhelst ; Carll Cneut
De koningin is verdwenen / Anna Vercammen ; Sabien Clement (ill)
De negen kamers / Peter-Paul Rauwerda
De spinsels / A.F Harrold ; Emily Gravett (ill.) ; Tine Poesen (vert.)
De Teppertweeling maakt ruzie (en niet zo'n beetje ook) / Geoff Rodkey ; Bies van Ede (vert.)
De zee zien / Koos Meinderts
Dreiging op de toendra / Reina Ollivier, Dixie Dansercoer
Een aap op de WC: een dierentuin in oorlogstijd / Joukje Akveld; Martijn van der Linden (ill.)
Een planeet in je hoofd / Sally Gardner ; Roos van de Wardt (vert.)
Elfenblauw: De helm van Armata / Johan Vandevelde
Eleanor & Park / Rainbow Rowell ; Annelies Jorna, Ineke Lenting (vert)
Er zit een gat in de wereld van Spriet / Coen Simon ; Linda de Haan (ill.)
Felix en de bende van het Moordenaarsbos / Kris Kowlier
Geestenkrijger / Linda Dielemans
George / Alex Gino ; Carla Hazewindus (vert.)
Grensgangers / Aline Sax
Het kankerkampioenschap voor junioren / Edward van de Vendel en Roy Looman
Het oor van Malchus / Pieter Aspe
Het wonder van jou en je biljoenen bewoners / Jan Paul Schutten ; Floor Rieder (ill.)
Het laatste station van de wereld / Paul Verrept; Ingrid Godon
Hoe ik per ongeluk een boek schreef / Annet Huizing
Hoe maak ik het aan? / Evelien De Vlieger ; Wendy Panders (ill)
Hoe Napoleon zijn verjaardag vierde / Danny De Vos
Hoger dan de bergen, dieper dan de zee / Laïla Koubaa ; Laura Janssens (ill)
Hotel Bonbien / Enne Koens
Ik zie je tussen de wolken / Maren Stoffels
Ik zie jou, zie jij mij? / Siska Goeminne ; Alain Verster (ill.)
Is liefde lastig? / Reine De Pelseneer
Jacht op de kattenbeul / Patrick Lagrou
Mijn vriend Hitler / Piet De Loof
Mijn zusje / Inez van Loon
Minne, het mozaiëkmeisje / Ed Franck
Over de liefde enzo : Wat ik mijn broer aan deed / Karen Dierickx
Otto-Jan zegt YOLO tegen vakantie / Tommy Greenwald ; JP Coovert ; Karin Vanpoucke
Paard met laarzen / Jef Aerts ; Judith Van Istendael (ill.)
Paniek aan boord / Reina Ollivier, Dixie Dansercoer
Paultje, echt geen jongen / Brigitte Minne, Joris Thys (ill.)
Porselein / Paul Verrept ; Ingrid Godon
Rond vierkant, vierkant rond / Ted van Lieshout
San Diego, mon amour / Marieke Van Hooff
Saar gaat artistiek / Hilde E. Gerard ; Lien Geeroms
Sagen van het dassenbos 1; De vloek van Horkus / Marc De Bel ; Frieda Van Raevels (ill.)
Schim / Wally De Doncker ; Kristof Devos (ill)
Spijkerzwijgen / Simon van der Geest
Toegang geweigerd / Danny De Vos
Toen de wereld nog werelt was / Paul De Moor
Uitgespeeld / Gerard van Gemert ; Rudi Jonker (ill.)
Uitvinderszootje: Aquasfeer X56A / Luc Embrechts ; Eric Bouwens (ill)
Veldslag om een hart: Het verhaal van Helena / Michaël De Cock ; Gerda Dendooven (ill.)
Vikingbloed / Luc Haenegreefs
Voluit Samuel / Do Van Ranst ; Maarten Albrechts (ill.)
Wij zijn allemaal moleculen / Susin Nielsen ; Lydia Meeder (vert.)
Want een ezel is een voorbeeldig mens! / Frank Pollet ; Kristina Ruell (ill)
Wie is nou normaal? / Lisa Williamson ; Lydia Meeder, Barbara Zuurbier (vert.)
Wolken boven Waterdorp / Hilde Vandermeeren ; Harmen van Straaten
Zetelkat / Josse De Pauw ; Trui Chielens
Zie me dan! / Inge Bergh
Zie me, hoor me / Martine Glaser
Zij zijn God niet / Roger van Hoeck